Jak wybrać bagażnik do roweru?

0
430
Jak wybrać bagażnik do roweru?

Coraz częściej nasze wakacje i podróże chcemy spędzić nie tylko na leżeniu na plaży i opalając się ale aktywnie. Dobrą i ciesząca się coraz większą popularnością metodą aktywnego wypoczynku jest zabranie ze sobą rowerów. Jednym z rozwiązań jest podróż pociągiem i w taki sposób przewiezienie bicykla w miejsce wypoczynku. Jednak sprawa komplikuje się w momencie kiedy podróżujemy z rodziną lub znajomymi i zabieramy więcej niż jeden rower. W takiej sytuacji warto jest zainwestować w bagażnik rowerowy do samochodu.

Na rynku dostępne są następujące rozwiązania montowania bagażników rowerowych do samochodu:

  • Bagażnik montowany na tył samochodu
  • Bagażnik rowerowy montowany na hak samochodu
  • Bagażnik rowerowy montowany na dach samochodu

Bagażnik montowany na tył samochodu

Rozwiązanie to niestety nie jest możliwe przy każdym nadwoziu – mogą wystąpić utrudnienia w montażu na przykład przy sedanach. Przy tego typu bagażniku trzeba zwrócić uwagę na dokładny montaż, aby konstrukcja była jak najbardziej stabilna. Warto też zabezpieczyć klapę bagażnika przed zniszczeniem lakieru od pasów – do tego celu dobrze jest wykorzystać taśmę izolacyjną.

Plusem takiego bagażnika jest łatwość w załadunku rowerów. Jednak warto pamiętać o zabezpieczeniu napędu roweru przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi jak i błotem i piachem lecącym z pod tylnych kół. Cena takiego bagażnika jest stosunkowo niska. Trzeba nadmienić, że rowery zamontowane na bagażnik wystają poza linię nadwozia – poszerzając całe auto. Warto mieć to na uwadze przy manewrach wyprzedzania i wymijania.

Bagażnik rowerowy montowany na hak samochodu

Według wielu osób używających bagażniki do przewozu jednośladów najlepsze rozwiązanie to bagażnik rowerowy montowany na hak. Jeśli Twój samochód nie jest wyposażony w hak musisz liczyć się z kosztem zamontowania go w twoim aucie. Koszt takiego wydatku minimum 200 złotych – uwarunkowane jest to marką samochodu jak i od jakości haku.

Bagażnik ten ma wiele zalet – należą do nich między innymi:

  • Łatwy montaż rowerów.
  • Mniejszy opór powietrza niż w bagażnikach dachowych.
  • Swobodny dostęp do bagażnika samochodu – w przypadku droższych wersji.
  • Dodatkowe miejsce na tablice rejestracyjną oraz tylnie światło stopu – opcjonalnie.

Cena tych bagażników nie jest najniższa, dodając do tego koszt zamontowania haku suma może okazać się dość duża. Wielu twierdzi jednak, iż jest ona tego warta.

Bagażnik rowerowy montowany na dach samochodu

Rozwiązanie to sprawdzi się najlepiej w przypadku samochodów, które posiadają fabrycznie montowane relingi dachowe. Następnie mocuje się do nich belkę z aluminium lub stopu stali, a kolejno do nich bagażnik. Nadmienić warto, że rowery na dachu będą powodować większy opór powietrza oraz trzeba uważać w miejscach o ograniczonej wysokości. Dużym minusem może być również trudność przy pakowaniu rowerów. Warto również zabezpieczyć kierownicę i siodełko przed podróżą. Dużą zaletą jest możliwość przewożenia nawet 6 rowerów, jednak idealny jest przewóz czterech sztuk. Zaletą tego bagażnika jest również nieutrudniony dostęp oraz brak problemów z zasłoniętymi światłami oraz rejestracji.

Podsumowując, oba typy bagażników dla rowerów mają swoje zalety jak i wady – przy wyborze trzeba się liczyć z kosztami oraz częstotliwością używania tego produktu, co pozwoli nam dokonać łatwiejszego wyboru. Pewne jest jedno – jeśli potrzebujecie bagażnika rowerowego, z pewnością znajdzie spośród ofert proponowanych na rynku z pewnością wyselekcjonujecie tę najlepszą.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ