Maszyny polerskie od znanych producentów

0
Maszyny polerskie od znanych producentów

Polerowanie samochodu ręcznie jest dobre, jeśli ktoś ma dużo siły, determinacji i czasu. Nie każdy z nas ma to wszystko razem, dlatego ktoś wpadł na pomysł żeby zastosować do takich prac specjalne maszyny polerskie.

Do wyboru mamy różne rodzaje takich maszyn, dlatego bez problemów będzie można dopasować to, co jest nam potrzebne. Trzeba ułatwiać sobie zadanie i dzięki temu uda nam się uzyskać najlepsze efekty. Polerowanie jednego elementu nie jest skomplikowane i ręcznie też można to zrobić, ale polerowanie całego samochodu to bardzo trudne zadanie. Lepszym rozwiązaniem będzie wybrać sobie maszynę, która jest do tego przystosowana i zobaczymy, jaka jest różnica w efektach, jakie uzyskamy. Ręcznie można robić amatorsko raz na kilka lat, ale jeśli ktoś chce na tym zarabiać to im lepsze maszyny polerskie wybierzemy tym będą lepsze z tego efekty. To, dlatego trzeba się zorientować w tym, jakie są dostępne w sprzedaży maszyny polerskie i wtedy wybierzemy to, co jest najlepsze. Ceny są bardzo różne, dlatego że wymagania są różne, co oznacza, że musimy zapoznać się z całą ofertą i wybierzemy z niej to, co jest najlepsze.

Przeglądamy oferty z maszynami do polerki

Trzeba będzie się zastanowić nad tym, do czego konkretnie wykorzystujemy taką maszynę. W ten sposób można dojść albo do drogich i profesjonalnych maszyn polerskich albo do tańszych, ale do użytku amatorskiego. Im lepiej wybierzemy tym lepsze będą efekty i więcej pracy będzie można wykonać w o wiele krótszym czasie. Ułatwiajmy sobie zadanie tym bardziej, że można naprawdę w dobrej cenie kupić urządzenie, które nam się bardzo, ale to bardzo przyda. Więcej o maszynach polerskich i o bardzo dobrze przygotowanej ofercie znajdziemy na stronie sklepu https://detailingstore.pl/49-maszyny-polerskie. Jest to oferta bardzo dobrze opisana i od razu dowiemy się, które maszyny są dla nas odpowiednie, a które nie. Wybierajmy najlepsze rozwiązania, a nie tylko te najtańsze, a wtedy będziemy bardzo zadowoleni z efektów swojej pracy przy lakierze samochodowym.

Przeglądamy oferty z maszynami do polerki

Charakterystyka automatycznej skrzyni biegów CVT

0
Charakterystyka automatycznej skrzyni biegów CVT

Na rynku mamy dzisiaj bardzo wiele różnych skrzyń biegów. Kupując nowe auto możemy wybrać zarówno skrzynię tradycyjną z lewarkiem zmiany biegów i sprzęgłem, klasyczną skrzynię automatyczną, a także jej wersję o przełożeniu bezstopniowym (CVT). Zautomatyzowane skrzynie ręczne na razie pominiemy, choć warto zaznaczyć, że istnieje również takie rozwiązanie.

Zasada działania skrzyni CVT

Skrzynia bezstopniowa jest pewnym rozwinięciem zwyczajnej skrzyni automatycznej. Również nie mamy w niej lewarka do zmiany biegów ani pedału sprzęgła. Na wybieraku znajdziemy takie same pozycje, jak w klasycznym automacie – P, R, N, D i ewentualnie dodatkowe, zależnie od konkretnego samochodu. Zasadniczo różni się natomiast sam mechanizm wykonawczy, czyli to co znajduje się pod maską auta. Zamiast konkretnych „sztywnych” biegów, automatyczna skrzynia biegów CVT posiada praktycznie nieograniczoną ilość przełożeń. Zamiast wielu kół zębatych mamy dwa koła o zmiennej średnicy, którymi sterują popychacze hydrauliczne. Spina je ze sobą bardzo mocny i wytrzymały łańcuch. Zmiana średnicy wspomnianych kół odbywa się całkowicie płynnie, przez co silnik może utrzymywać cały czas jednostajne obroty, a samochód jechać z dowolną prędkością.

Komfort i oszczędności

Czy skrzynia CVT jest w czym lepsza od klasycznego automatu? Przede wszystkim daje nam większy komfort jazdy. Wciśnięcie pedału gazu powoduje natychmiastową reakcję, nie musimy czekać aż nastąpi tak zwany „kick-down”, czyli zbicie o jeden lub dwa biegi w dół, jak ma to miejsce w tradycyjnych rozwiązaniach. Silnik nie musi osiągać wysokich obrotów nawet przy bardziej dynamicznej jeździe, dzięki czemu w kabinie jest ciszej. Oprócz tego automatyczna skrzynia biegów CVT wpływa bardzo pozytywnie na oszczędność paliwa, ponieważ silnik cały czas pracuje w optymalnym dla siebie zakresie obrotów. Jego zużycie dzięki temu również się zmniejsza, co pozwala nam dłużej cieszyć się bezawaryjną pracą jednostki napędowej.

Musimy jednak pamiętać, że skrzynie CVT wymagają od nas odpowiedzialnego traktowania. Olej należy bezwzględnie wymieniać wtedy, gdy nakazuje to instrukcja pojazdu. Nie powinniśmy też jeździć wyjątkowo agresywnie, często trzymając pedał gazu wciśnięty do deski, oraz holować nadmiernie ciężkich przyczep. Zimą należy przez kilka kilometrów jechać delikatniej, zanim olej w skrzyni nie rozgrzeje się do optymalnej temperatury.

Przegląd fotelików dla dzieci – foteliki Recaro

0
Przegląd fotelików dla dzieci – foteliki Recaro

Dla każdego rodzica bezpieczeństwo i zdrowie jego dziecka to prawdziwy priorytet. Szczególnego znaczenia nabiera ono na drodze, gdzie nietrudno o niebezpieczne sytuacje. Jak pokazują policyjne statystyki, na polskich drogach wciąż zdarzają się wypadki w których często zostają ranne, a nawet giną dzieci. Jest to często spowodowane nieprzestrzeganiem norm dotyczących przewożenia dzieci, czy też źle dobranym fotelikiem. Niestety na rynku pojawiają się często ich tańsze, niecertyfikowane modele, które mogą być naprawdę niebezpieczne dla naszych pociech. Dlatego w tym artykule chcę opowiedzieć o uznanej i bezpiecznej marce fotelików dla dzieci. Oto foteliki Recaro.

Nie tylko do samochodu

Recaro to niemiecka firma doskonale znana rodzicom, którzy pragną jak najlepiej chronić swoje dzieci na drodze. Oprócz fotelików dla dzieci zajmuje się także projektowaniem i produkcją do foteli samolotowych oraz samochodowych. Pokazuje to, że Recaro jest wszechstronną marką, jaka nabywała i wciąż nabywa różnego rodzaju doświadczenia produkcyjne. Niewątpliwie jednak to właśnie nowoczesny fotelik dla dziecka stał się ich sztandarowym produktem.

Foteliki Recaro, czyli więcej niż standard

Co przede wszystkim stanowi o sile tej marki i jej popularności wśród rodziców? Z pewnością nowoczesna, sprawdzona przez lata i wyczerpujące testy, technologia. Jak świadczą liczne certyfikaty, foteliki Recaro przewyższają znacząco europejskie standardy bezpieczeństwa. Jest to z pewnością ich ogromny plus. Minusem może być cena, jednak warto przyznać, że na tle innych – często nawet mniej zaawansowanych technologicznie – fotelików dla dzieci, nie jest ona wcale aż tak wygórowana. Zresztą czy warto oszczędzać na bezpieczeństwie dzieci? Każdy zaangażowany rodzic odpowie, że nie. Zdecydowanie lepiej zakupić jeden z droższych fotelików Recaro i być spokojnym o pociechy w czasie jazdy, niż stresować się z powodu tańszego, ale niezbyt pewnego, modelu. Wiele fotelików tego producenta znajdziemy w autoryzowanych sklepach wyspecjalizowanych w fotelikach samochodowych. Jednym z nich jest popularne Centrum Fotelików. Z ich ofertą foteli Recaro, możecie zapoznać się pod poniższym adresem: https://centrumfotelikow.pl/pl/producer/Recaro/5 . Warto również odwiedzić inne sklepy, aby porównać oferty i wybrać najbardziej optymalne z możliwych rozwiązań.

Wytrzymałość na lata

Jeśli planujemy kolejne dzieci to kupno fotelika od tej niemieckiej firmy jest jeszcze bardziej opłacalne. Jeśli jedno dziecko wyrośnie z siedziska, możemy “przesadzić” na niego młodszą pociechę. Wszystko za sprawą niezwykle “dopieszczonej” produkcji, która sprawia że produkty Recaro są fotelami na lata. Warto jednak śledzić zmiany na rynku fotelików i aktualizacje przepisów dotyczących przewozów dzieci, aby nie narażać zbytnio dziecka siedzącego w starszym modelu.

Na szczęście z roku na rok świadomość wśród rodziców, co do bezpiecznego przewozu dzieci, wzrasta dzięki licznym programom edukacyjnym organizowanym przez policję, czy też przez samych producentów, dlatego w przyszłości możemy liczyć na to, że ochrona dzieci na drodze będzie na coraz wyższym poziomie. Również dzięki marce Recaro.

Regeneracja turbosprężarek w Białymstoku

0
Regeneracja turbosprężarek w Białymstoku

W ofercie firmy znajduje się profesjonalna i nowoczesna regeneracja turbosprężarek i filtrów DPF w Białymstoku. Zajmujemy się regeneracją części do aut osobowych, jak również maszyn rolniczych lub pojazdów specjalnych wykorzystywanych do prac budowlanych i drogowych. W zakresie świadczonych usług znajduje się również regeneracja katalizatorów i turbin.

Największym atutem przedsiębiorstwa jest wysoko wykwalifikowany personel oraz nowoczesny park maszynowy. Turbokrymar.pl zapewnia szybki termin realizacji zleceń oraz fachowe doradztwo. To najbardziej sprawdzona regeneracja turbosprężarek i filtrów DPF w Białymstoku.

Właściwie działająca turbosprężarka decyduje o sprawności i mocy silnika. Dlatego ważne jest aby dbać o zachowanie jej w najlepszej kondycji. Równie istotne są katalizatory oraz turbiny. Firma Turbokrymar.pl to najlepsza regeneracja katalizatorów i turbin. O najwyższym poziomie usług świadczą pozytywne opinie i komentarze naszych klientów.

Obsługujemy osoby prywatne oraz przedsiębiorstwa. Nasza nowoczesna firma zajmuje się regeneracją turbosprężarek, filtrów DPF a także regeneracją katalizatorów i turbin. Sercem przedsiębiorstwa jest najnowocześniejszy park maszynowy. Nic jednak nie obejdzie się bez pracy wykwalifikowanych rąk ludzkich. Dlatego szczególną uwagę przywiązujemy do odpowiedniego doboru personelu.

Turbosprężarki katalizatory i filtry powierzamy doświadczonym i sprawdzonym pracownikom. Zapewniamy możliwie szybki termin regeneracji części. Zajmujemy się turbosprężarkami do różnych pojazdów. Obsługujemy właścicieli samochodów osobowych. Regenerujemy turbosprężarki, filtry i katalizatory w samochodach specjalistycznych (na budowie) oraz w maszynach rolniczych.

Turbokrymar.pl to najlepsze miejsce do regeneracji turbosprężarek, filtrów i katalizatorów w Białymstoku. Firma znana i sprawdzona, stawiająca na nowoczesne technologie i satysfakcję klienta. Zatrudniająca najlepszą kadrę zarządzającą oraz wykwalifikowanych robotników. Firma niepotrzebująca regeneracji.

Automatyczna skrzynia biegów – bać się czy nie?

0
Automatyczna skrzynia biegów

Skrzynia biegów to jeden z kluczowym podzespołów naszego samochodu. Spełnia ona bowiem bardzo ważną funkcję. Ma spory wpływ na dynamikę pojazdu, osiąganą prędkość maksymalną czy też na zużycie paliwa. W ostatnich latach coraz większą popularność zyskują przekładnie automatyczne. Kierowcy przekonują się do nich, dzięki czemu upada mit, mówiący o tym, że „automat” nadaje się tylko dla taksówkarzy.

Automatyczne skrzynie biegów dzielimy na następujące rodzaje:

– jednosprzęgłowa

– dwusprzęgłowa

– półautomatyczna

– bezstopniowa

Skrzynia jednosprzęgłowa

Najstarszy i najprostszy typ przekładni automatycznej w samochodach, zwany także klasycznym. Opatentowany jeszcze przed Drugą Wojną Światową. Początkowo stosowany w pojazdach luksusowych, później zaczął trafiać do coraz bardziej popularnych modeli. Jak wskazuje nazwa, w układzie napędowym wykorzystującym  tego typu skrzynię biegów, podobnie jak w samochodach z przekładnią manualną, znajduje się jedno sprzęgło, przenoszące moc i moment obrotowy z silnika do skrzyni biegów. Tego typu automatyczne skrzynie biegów często działają dosyć ospale – powoli i mało płynnie zmieniają przełożenia, osłabiają dynamikę samochodu oraz przyczyniają się do podwyższonego zużycia paliwa. Głównym atutem jest prosta konstrukcja, dzięki czemu stosunkowo łatwo znaleźć można warsztat, który chętnie podejmie się jej ewentualnej naprawy.

Przekładnia dwusprzęgłowa

Dwusprzęgłowe automatyczne skrzynie biegów opracował i spopularyzował, pod nazwą DSG, koncern Volkswagena. Jej działanie opiera się na dwóch sprzęgłach – osobnych dla biegów parzystych i nieparzystych, a także kole zamachowym. W momencie, gdy samochód porusza się na pierwszym biegu, drugie przełożenie niejako czeka już na swoją kolej – jest zesprzęglone i jego „zapięcie” następuje idealnie w momencie wyłączenia biegu pierwszego. Dzięki temu konstrukcja ta działa bardzo szybko i płynnie, nie powoduje także zwiększonego spalania. Skomplikowana budowa ma też swoje minusy – samochody wyposażone w tego typu przekładnie kosztują sporo więcej niż analogiczne wersje wyposażone w tradycyjne „manuale”, znacznie droższy i trudniej dostępny jest także serwis dwusprzęgłowych skrzyń.

Półautomat

Rodzaj przekładni zautomatyzowanej, w której zmiana biegów wzbudzana jest za pomocą tradycyjnego lewarka (działającego jednak w układzie przód – tył, a nie tradycyjnym H) lub manetek przy kierownicy, ale bez konieczności używania pedału sprzęgła. Jego rozłączenie oraz ponowne spięcie, jak i sama zmiana przełożenia, są sterowane elektronicznie. Kierowca wybiera tylko moment, w którym ma to nastąpić. Większość tego typu skrzyń posiada także opcję w pełni automatycznej zmiany przełożeń i działa wówczas jak klasyczna konstrukcja jednosprzęgłowa. Same przekładnie z reguły są dosyć trwałe i bezawaryjne, problemowy może być jedynie układ sterowania sprzęgłem. Półautomaty, zwane także skrzyniami sekwencyjnymi znajdują szerokie zastosowanie w sporcie motorowym.

Skrzynia bezstopniowa

Tego typu automatyczne skrzynie biegów, zwane najczęściej CVT, pozbawione są sprzęgła, nie następuje w nich także zmiana przełożeń, ponieważ ich nie ma. Samochód od chwili ruszenia aż do osiągnięcia prędkości maksymalnej porusza się na tym samym biegu, co przekłada się na wysoką kulturę pracy oraz brak typowych dla wielu innych „automatów” szarpnięć. Problemem jest duża awaryjność tego typu rozwiązań oraz bardzo wysokie koszty usunięcia powstałych usterek.

Automatyczne skrzynie biegów to w tej chwili już nie luksus dostępny dla wybranych, a często standardowe wyposażenie najtańszych pojazdów na rynku. Stały rozwój motoryzacji sprawia, że rozwiązania ta są coraz bardziej trwałe oraz przyjazne kierowcy. Należy spodziewać się, że ich popularność z roku na rok będzie rosnąć a samo działanie będzie udoskonalane i rozwijane, tak aby zapewnić maksymalny komfort oraz minimalne koszty eksploatacji.

Używany Ford KA II – wszystko, co musisz wiedzieć przed zakupem!

0
Używany Ford KA II – wszystko, co musisz wiedzieć przed zakupem!

Chcesz kupić niewielkie, tanie auto, które świetnie sprawdzi się podczas jazdy po mieście? Jeżeli dodatkowo zależy Ci, żeby było stosunkowo młode to Ford KA II generacji, może być odpowiedzią na te potrzeby. Ten model określa się często jako mały, ale niezawodny. Na co zwrócić uwagę podczas zakupów?

Kilka słów o KA marki Ford

Ford KA to typowo miejskie auto należące do segmentu A. Było produkowane w latach 1996-2016, a jego pierwsza generacja odniosła ogromny sukces. W 1997 roku KA zajął drugie miejsce w plebiscycie na Europejski Samochód Roku. W niektórych krajach KA zyskał taką popularność, że producent postanowił pokazać światu również jego sportową wersję, czyli SportKa, a nawet kabriolet StreetKa. Ford wypuścił trzy generacje tego modelu – ostatnia pojawiła się na rynku w 2008 roku i była to właśnie wersja KA II. Od roku 2015 producent zaczął powoli wycofywać ten samochód ze sprzedaży na rzecz Ka Plus, który przeniesiono do segmentu B.

To najmniejsze auto od Forda powstało na płycie podłogowej Fiesty IV. Również komponenty oraz silnik pochodziły od tego modelu. KA został wyposażony w napęd na przednią oś, a do naszego wyboru pozostawało to, czy zdecydujemy się na silnik benzynowy, czy diesla. Producent zapewniał cztery cylindry o pojemności od 1,24 do 1,6 litra. Ten model osiąga moc maksymalną od 50 do 95 KM, co przekłada się na prędkość maksymalną 147-155 km/h. Moment obrotowy to 98 do 144 Nm.

KA podczas debiutu zadziwił wielu swoim kształtem – jako pierwszy zaprezentował nowy design stylistyczny Forda nazwany New Edge. Charakterystyczne kształty karoserii nawet po wielu latach nadal są atrakcyjne i od razu kojarzą się z typowo miejskim autem. W narożnikach karoserii zostały umieszczone koła, a duży rozstaw osi (245 cm) zaczerpnięto od Forda Fiesty. KA kupimy jedynie w wersji 3-drzwiowej.

Jaki jest KA II od Forda?

Ostatnia generacja KA bardzo mocno przypomina Pandę II oraz Fiata 500. Zostały w nich zastosowane te same rozwiązania technologiczne, były produkowane w tym samym miejscu i wszystkie to auta typowo miejskie. Łączą je również drobne niedogodności i awarie. II generacja KA powstała w duchu koncepcji „Kinetic Design”, co więcej to jedyny Ford produkowany w Polsce zupełnie od podstaw.

Wnętrze KA II jest ciekawie wystylizowane – płyta podłogowa i projekt wnętrza to wyraźna inspiracja Fiatem 500 i Pandą II. W tym samym miejscu został umieszczony drążek zmiany biegów, sterowanie szybami czy przyciski dla klimatyzacji. Podobnie sprawa wygląda z zawieszeniem oraz układem hamulcowym i kierowniczym, który pojawił się już w Fiacie 500. Jakość materiałów w środku jest dobra (twardy plastik o przyjemnej fakturze). Nie zapominajmy, że to model budżetowy i jak na tę cenę prezentuje się bardzo dobrze. Bagażnik jest dość duży jak na auto klasy A – ma pojemność ponad 200 l. W razie potrzeby możemy złożyć tylne fotele i otrzymamy wtedy 700 litrów przestrzeni.

Jeżeli chodzi o silnik w KA II to do wyboru mamy jednostkę na benzynę 1,2 l i diesel 1,3 l. Średnie spalanie benzyny plasuje się na poziomie 6 l/100 km. Model od Forda daje radę z przyspieszeniem do 60-70 km/h, jednak poza miastem wypada już znacznie gorzej. Warto pamiętać, że to auto dla typowego mieszczucha i nie wymagać od niego zbyt wiele. Silnik na diesel radzi sobie odrobinę lepiej – średnie spalanie najczęściej wynosi niecałe 5 l/100 km, a wersja 75-konna jest dość dynamiczna.

Ford KA II – dla kogo?

KA II technicznie przypomina Fiata 500. Oba auta różnie jednak stylistyka, więc wybór pozostaje kwestią gustu. KA II to świetny wybór dla singli, bezdzietnej pary lub rodziny z małymi dziećmi. Na tylnym siedzeniu bez problemu zmieszczą się foteliki dla maluchów. Dorosłe osoby mogą mieć problem z komfortową jazdą na tylnym siedzeniu – dach jest dość niski, a i miejsca na nogi nie ma zbyt wiele. Jedynie w przypadku, gdy za kierownicą usiądzie dość niska osoba, może się za nią zmieścić niewysoki, dorosły pasażer. Pamiętajmy, że charakterystyczną cechą KA II są niewielkie rozmiary, więc rosłe osoby mogą nie czuć się w nim komfortowo.

Ten model od Forda docenią również osoby lubiące ciekawe wzornictwo. KA II nie jest na pewno toporny i kanciasty. Opływowe i eleganckie kształty to typowe cechy jego designu. Małe, miejskie auto również może prezentować się stylowo. Nie tylko wygląd sprawdzi się podczas codziennej jazdy do sklepu czy po dzieci. Zwróćmy uwagę, by wybrany przez nas samochód miał zderzaki wykonane z tworzywa, a nie pokryte lakierem. Te pierwsze bez problemu zniosą drobne stłuczki czy delikatne otarcia, które zdarzają się każdemu kierowcy. Za to modele ze zderzakami pokrytymi lakierem w kolorze nadwozia są mniej praktyczne – widać na nich każdą ryskę czy wgniecenie.

Koszty utrzymania i najczęstsze usterki

Karoseria w KA II jest nieźle spasowana, ale niestety zdarzają się egzemplarze, które szybko korodują. Największą zmorą tego modelu jest właśnie rdza, więc podczas wybierania auta dla siebie zwróćmy szczególną uwagę na ten aspekt. Jakie elementy i podzespoły mogą sprawić nam problem w KA II? Podczas kupowania auta z drugiej ręki sprawdźmy, w jakim stanie jest turbosprężarka, zawieszenie, układ wydechowy oraz sprzęgło. Nasilenie problemów w dużej mierze zależy od tego, jak jeździł poprzedni właściciel oraz jak dbał o samochód. Podczas oglądania auta warto zabrać ze sobą znajomego mechanika, który oceni stan pojazdu. Na szczęście dzięki prostej budowie i szerokiej ofercie zamienników wymiany i naprawy w KA II nie wiążą się z wysokimi wydatkami.

Jeżeli chodzi o koszty utrzymania KA II, to są one rozsądne. Wymiana np. klocków hamulcowych z przodu to na zamiennikach koszt od 80 zł, a przednich tarcz hamulcowych od 180 zł. Kompletne sprzęgło zaczyna się od 400 zł, podobnie reflektor. Za pasek i rolkę napinającą dla rozrządu razem z pompą cieczy chłodzącej zapłacimy od 240 zł. Musimy również pamiętać, by co 20 tys. km wymienić olej silnikowy oraz filtr przeciwpyłkowy. W przypadku diesla co 40 tys. km musimy sprawdzić filtr paliwa. Za to co 60 tys. km serwisu potrzebuje filtr powietrza. Jeżeli chodzi o wymianę i serwis innych części, to powinniśmy zainteresować się świecami zapłonowymi co 60 tys. km, płynem hamulcowym co 2 lata, a płynem chłodzącym co 10 lat.

Ford KA – forum i opinie

Na wielu stronach i forach internetowych znajdziemy sprzeczne opinie na temat każdego samochodu i to bez znaczenia, kto był jego producentem. Wybierając auto dla siebie, musimy przede wszystkim kierować się własnymi potrzebami i oczekiwaniami. KA II to trwały i bardzo ciekawie wyglądający samochód miejski. Podczas projektowania i produkcji zastosowano w nim już sprawdzone komponenty użyte w Fiacie 500 oraz Pandzie II. Jest to auto mało awaryjne, a ewentualne naprawy można załatwić tanim kosztem, dzięki prostej budowie i szerokiej gamie zamienników dla części.

KA II to dobry wybór dla osób, które szukają stylowego i niewielkiego auta miejskiego. Duże rodziny oraz osoby często odbywające dalekie podróże, mogą nie być zadowolone z takiego wyboru. Za to dla dwóch osób lub pary z małymi dziećmi sprawdzi się bardzo dobrze. Podczas szukania KA II warto rozejrzeć się za modelem, który jest wyposażony w dodatkowe wspomaganie kierownicy, co ułatwi codzienną jazdę po mieście.

Osoby, które zastanawiają się nad autem na gaz, również mogą brać pod uwagę KA II. Pod podłogą bagażnika znajduje się miejsce na koło zapasowe, więc możemy pokusić się o zamontowanie tam instalacji gazowej bez utraty miejsca na bagaż. Trzeba też podkreślić, że jakość aut, które wyszły z polskiej fabryki w Tychach jest bardzo dobra, więc warto zwrócić na nie uwagę podczas poszukiwania używanego samochodu. Cena KA II na rynku wtórnym jest atrakcyjna (można znaleźć wiele świetnych modeli w przedziale 15-20 tys. zł), więc stanowi ciekawą ofertę wśród małych, miejskich aut.

Jeśli zainteresował Cie temat Forda KA, to odwiedź stronę https://www.autofakty.pl/czy-warto-kupic/uzywany-ford-ka-ii/ i dowiedz się więcej!

Oryginalny wygląd samochodu

0
Oryginalny wygląd samochodu

Marka 3M w swojej gamie produktów ma obecnie dziesiątki folii do oklejania pojazdów. Po artykuły od 3M sięgają przede wszystkim amatorzy motoryzacji, którzy chcą wyróżnić swój pojazd z tłumu według własnego pomysłu. Wśród dostępnych na rynku folii 3M znaleźć można powierzchnie matowe, błyszczące, brokatowe, a nawet cieszące się wyjątkową popularnością kameleony.

Alternatywa do lakierowania

Podstawową zaletą, jaką folia 3M oferuje swoim użytkownikom jest możliwość jej usunięcia. Prosta aplikacja pozwala pokryć dowolną część karoserii pojazdu doskonale kryjącą powierzchnią i zapewnia samochodowi odmieniony wygląd. Producent zadbał o to, by poszczególne serie folii charakteryzowały się szczególnymi właściwościami kryjącymi. Folie 3M z serii 1080 z powodzeniem aplikować można na kontrastujących powierzchniach, oczekując ich perfekcyjnego krycia. Nie bez przyczyny osoby planujące zmienić wygląd swojego auta wybierają produkty 3M zamiast tradycyjnego lakierowania. Odpowiednio zaaplikowana folia 3M daje efekt tożsamy lakierowaniu z możliwością przywrócenia samochodu do pierwotnego wyglądu. Warto bowiem wiedzieć, że folię 3M można bardzo łatwo usunąć z całej powierzchni samochodu.

Co z właściwościami folii?

Obawy wśród nabywców może budzić powłoka folii 3M – w końcu jej aplikacja na karoserii pojazdu wystawiać ją będzie na działanie zmiennych warunków atmosferycznych, czy zachlapania paliwem. Dzięki specjalnym technologiom produkcji folia 3M odporna jest na każdy z tych elementów – w największym stopniu nałożona na karoserię powłoka potrafi poradzić sobie z działaniem czynników atmosferycznych, które pozostają dla niej niemal obojętne. Na uwagę zasługuje również powłoka poszczególnych folii 3M – mogą one nie tylko przypominać błyszczącą karoserię samochodu, lecz także imitować szereg innych metod lakierowania. W sprzedaży dostępne są folie imitujące teksturę włókna węglowego, czy całkowicie matowe. Fani motoryzacji, którzy chcą wypróbować właściwości folii 3M mogą zdecydować się na oklejenie jedynie części swojego pojazdu.

Systemy carsharing – kiedy warto zamontować?

0
Systemy carsharing – kiedy warto zamontować?

Posiadasz flotę samochodów firmowych? Jeśli tak, na pewno udostępniasz je swoim pracownikom, którzy mają traktować je jako narzędzia pracy. Jest to oczywiste, jeśli posiadać dział aktywnej sprzedaży. Handlowcy muszą działać szybko, docierając bezpośrednio do klientów. Dlaczego? Ponieważ nie wszystkie umowy da się finalizować przy pomocy telefonu komórkowego lub tym bardziej wiadomości e-mail.

Mogą jednak pojawić się obawy przed ewentualnym nadużyciem lub nawet kradzieżą paliwa. Co w takich sytuacjach należy zrobić? Doskonałym wyborem będzie inwestycja w takie systemy jak carsharing, oferujący monitorowanie pojazdu w czasie rzeczywistym, raporty oraz analizy. Na czym to polega?

Moduły i czujniki – oferowane możliwości

Wielu klientom wydaje się, że oferta takich systemów jak carsharing obejmuje jedynie nadajnik i odbiornik GPS w czasie rzeczywistym. Oczywiście system jest dużo bardziej rozbudowany, niż dane osoby twierdzą, ponieważ klienci mają montowane w swoich pojazdach specjalne czujniki w wielu miejscach, np. przy rurze wydechowej lub układzie paliwowym. Dzięki temu system jest w stanie ocenić, ile dany pojazd stał na włączonym silniku w konkretnym miejscu itp. Możliwości są niemal nieograniczone, dlatego koniecznie musicie zapoznać się z ofertą, która bez dwóch zdań zmieni postrzeganie systemu carsharing.

Dla jakiej firmy carsharing to najlepsza inwestycja?

Jest to podstawowe narzędzie dla firm spedycyjnych, które zajmują się między innymi transportem. Kierowcy, chcąc przedstawiać swoją wydajność i przy okazji zarobić jak najwięcej, potrafią uciec się do bardzo ciekawych zachowań. Carsharing nie tylko monitoruje to, gdzie pojazd stoi, ale także co dzieje się w baku, więc nawet jeśli ktoś będzie próbować spuszczać paliwo, zostanie wykazane to na raporcie. Naturalnie może nie chodzić o samych pracowników, ale złodziei, którzy bardzo często próbują okradać TIRy i inne pojazdy dostępne na stacjach benzynowych i publicznych parkingach.

Sięgaj po najlepsze rozwiązania

Chcąc cieszyć się maksymalną wydajnością, funkcjonalnością i zaawansowaniem, koniecznie należy wybierać jedynie sprawdzone i najlepsze marki, które cieszą się wieloma pozytywnymi opiniami zadowolonych klientów. Carsharing może nie jest bardzo skomplikowany pod względem montażu czujników i ustawienia oprogramowania, lecz wielu użytkowników bez doświadczenia może mieć problem z podstawową obsługą. Lepiej od razu wyeliminować podstawowe błędy, współpracując ze specjalistami, którzy wszystko wytłumaczą.

Rodzaje zawiesi i ich wykorzystanie

0
Rodzaje zawiesi i ich wykorzystanie

Transport gabarytów dotyczy czasami bardzo krótkich dystansów. Mogą one wynosić metr, kilka metrów, a czasami zaledwie kilkadziesiąt czy kilkanaście centrymetrów! Nie zmienia to jednak faktu, że bardzo ciężkich przedmiotów często nie da się tak po prostu przesunąć. Niezbędne są do tego odpowiednie maszyny oraz akcesoria. Szeroko stosowane w tym kontekście są od lat zawiesia. Występują w różnych wariantach, jednakże ogólna zasada ich działania się nie zmienia. Prawidłowo zamontowane zawiesie pozwala przenosić elementy bez ryzyka, że cokolwiek się urwie.

Rodzaje zawiesi – czym się od siebie różnią?

Podstawową cechą zawiesia jest maksymalny przypisany do niego udźwig. Zmienia się on w zależności od tego, z jakim elementem mamy do czynienia, a opcji w tej materii jest sporo. Każde zawiesie o dedykowanej sile udźwigu ma inny kolor, dzięki czemu da się łatwo wskazać pożądany element. Standardowo zakres wytrzymałości dla takich produktów waha się od 1000 do 5000 kilogramów. Niektórzy wytwórcy proponują także zawiesia pasowe z udźwigiem do 500 kilo. Konsumenci mają więc w czym wybierać.

Zawiesia wężowe a pasowe – czym w zasadzie się różnią?

Tak naprawdę oba typy zawiesi w praktyce można stosować zamiennie. Czasami jedne mają pewną przewagę nad drugimi, jednakże zakres udźwigów i wytrzymałości jest w obu przypadkach taki sam. Wężowe modele są bardziej miękkie i mniej chropowate, dlatego czasami warto po nie sięgnąć, jeżeli materiał, z którym będą się stykać jest delikatniejszy. Standardowo mocuje się je do przenoszonych elementów, a także do haka dźwigu bądź suwnicy.

Zawiesia wężowe a pasowe

Jeśli chodzi o tworzywa, z jakich wykonuje się zawiesia, najczęściej jest to poliester (PES). Z niego powstaje najważniejsza robocza część, czyli cięgno. Naturalnie pełnię swoich własności użytkowych zawiesie zyskuje w momencie, gdy zostanie zakończone odpowiednim uchwytem. Na jego końcu w zależności od potrzeb umieszcza się haki, szekle, ogniwa czy dedykowane uchwyty specjalistyczne. Jeśli chodzi o tę grupę akcesoriów, ich cena jest niska, podobnie zresztą jak metra bieżącego zawiesi.

Gdzie kupować, aby nie przepłacić?

Najważniejszym kryterium oceny jest to, jaki producent stoi za konkretnym zawiesiem. Możliwości jest sporo i nie każdy z dostępnych w sprzedaży wyrobów spisze się równie dobrze. Dlatego szukanie oszczędności na siłę nie ma sensu, zwłaszcza że ceny nawet najlepszych elementów na rynku nie są wysokie. Świetne noty wśród użytkowników zbierają zawiesia wężowe marki Robur. Ten sam wytwórca produkuje także zawiesia pasowe. Ich dystrybutorem w Polsce jest hurtownia internetowa Muntech24.pl, w której zaopatrują się firmy transportowe i nie tylko.

Oferujemy naszym klientom modele zawiesi o różnej sile udźwigu, dzięki czemu zawsze udaje się dobrać odpowiedni wariant – objaśnia pan Szymon, ekspert sklepu. – Wszystkie pozycje w asortymencie to produkty wysokiej klasy, spełniające surowe normy. Gwarantują to aprobaty techniczne, którymi dysponujemy dla każdego z zawiesi – dodaje. To kolejny istotny aspekt, na który nabywcy powinni zwracać uwagę. Zawsze trzeba sięgać po zawiesia, których parametry nie budzą wątpliwości. Dzięki temu sprawdzą się przy każdym realizowanym zadaniu.

Jak pozyskać samochód do jednoosobowej działalności gospodarczej? Rozwiązaniem może być leasing lub wynajem długoterminowy

0
Jak pozyskać samochód do jednoosobowej działalności gospodarczej? Rozwiązaniem może być leasing lub wynajem długoterminowy

Osoby, które prowadzą jednoosobową działalność gospodarczą, mogą bez przeszkód korzystać z najróżniejszych form finansowania samochodu. Wielu mikro przedsiębiorców chętnie decyduje się na leasing oraz wynajem długoterminowy, które zapewniają wiele korzyści podatkowych, zachowując znaczną elastyczność i transparentność rozliczania. Z kolei zakup za gotówkę i kredyt wciąż cieszą się najmniejszą popularnością. W jaki sposób pozyskać samochód do jednoosobowej działalności gospodarczej i dlaczego warto zastanowić się nad leasingiem Mercedesa, Fiata czy Skody lub ich wynajmem długoterminowym?