Jakie silniki były w Daewoo Matiz?
Daewoo Matiz to popularny samochód miejski, który był produkowany przez południowokoreańską firmę Daewoo Motors. Model ten był dostępny na rynku w latach 1998-2015 i zdobył sobie szerokie grono fanów dzięki swojej kompaktowej wielkości, niskim kosztom eksploatacji i przyjaznemu designowi. Jednym z kluczowych elementów samochodu jest jego silnik, który zapewniał odpowiednią moc i osiągi. W tym artykule przyjrzymy się różnym wersjom silników, które były dostępne w Daewoo Matiz.
Silnik 0.8 SOHC
Jednym z najpopularniejszych silników stosowanych w Daewoo Matiz był 0.8 SOHC. Ten czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 796 cm³ zapewniał moc 51 KM przy 6000 obr./min oraz moment obrotowy wynoszący 69 Nm przy 4600 obr./min. Silnik ten był wyposażony w jedno wałki rozrządu umieszczone nad głowicą cylindrów, co pozwalało na oszczędność miejsca i lepszą wydajność. Silnik 0.8 SOHC był również wyposażony w układ zmiennych faz rozrządu, który poprawiał osiągi i elastyczność silnika.
Silnik 1.0 DOHC
Kolejnym silnikiem dostępnym w Daewoo Matiz był 1.0 DOHC. Ten czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 995 cm³ zapewniał moc 64 KM przy 5400 obr./min oraz moment obrotowy wynoszący 87 Nm przy 4200 obr./min. Silnik ten był wyposażony w podwójny wałek rozrządu umieszczony w głowicy cylindrów, co pozwalało na lepszą kontrolę nad pracą silnika i poprawę osiągów. Silnik 1.0 DOHC był również wyposażony w układ zmiennych faz rozrządu, który wpływał na elastyczność i wydajność silnika.
Silnik 0.8 LPG
Wersją alternatywną dla silnika benzynowego był silnik 0.8 LPG. Ten czterocylindrowy silnik gazowy o pojemności 796 cm³ zapewniał moc 51 KM przy 6000 obr./min oraz moment obrotowy wynoszący 69 Nm przy 4600 obr./min. Silnik ten był przystosowany do spalania gazu LPG, co pozwalało na niższe koszty eksploatacji i mniejsze emisje szkodliwych substancji. Silnik 0.8 LPG był również wyposażony w układ zmiennych faz rozrządu, który wpływał na osiągi i elastyczność silnika.
Silnik 0.8 CDX
Ostatnią wersją silnika dostępną w Daewoo Matiz był 0.8 CDX. Ten czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 796 cm³ zapewniał moc 51 KM przy 6000 obr./min oraz moment obrotowy wynoszący 69 Nm przy 4600 obr./min. Silnik ten był wyposażony w układ zmiennych faz rozrządu, który wpływał na osiągi i elastyczność silnika. Wersja CDX była bardziej luksusową wersją samochodu, która oferowała dodatkowe wyposażenie i komfort.
Podsumowanie
Daewoo Matiz był dostępny z różnymi wersjami silników, które zapewniały odpowiednią moc i osiągi. Silniki benzynowe 0.8 SOHC i 1.0 DOHC były popularnymi wyborami, oferującymi odpowiednią moc i elastyczność. Silnik 0.8 LPG był alternatywną opcją dla osób szukających niższych kosztów eksploatacji. Ostatnią wersją silnika był 0.8 CDX, który był dostępny w bardziej luksusowej wersji samochodu. Bez względu na wybraną wersję silnika, Daewoo Matiz był samochodem, który cieszył się dużą popularnością ze względu na swoje kompaktowe rozmiary, niskie koszty eksploatacji i przyjazny design.
Silniki stosowane w Daewoo Matiz to:
1. 0.8 litra (796 cm³) trzycylindrowy silnik benzynowy o mocy 51 KM.
2. 1.0 litra (995 cm³) trzycylindrowy silnik benzynowy o mocy 64 KM.
Link tagu HTML do strony https://www.plomykdonieba.pl/:
https://www.plomykdonieba.pl/