Przetestowaliśmy Suzuki Vitara w wersji Hybrid. Czy to najlepszy wybór w swojej klasie?

0
604
Suzuki Vitara w wersji Hybrid

SUV-y stanowią dziś najpopularniejszy segment pojazdów osobowych. Moda na takie samochody miała szybko przeminąć, tymczasem nic na to nie wskazuje. Każdy producent chce dziś mieć w swojej ofercie SUV-a, ale niektórzy mają tutaj wyraźną przewagę nad konkurencją, chociażby z racji doświadczenia w produkcji tego typu aut. Jednym z nich jest Suzuki, którego Vitara, zwłaszcza w wersji Hybrid, powinna zainteresować każdego, kto szuka wszechstronnego, bardzo komfortowego samochodu na co dzień. Mieliśmy okazję przetestować Suzuki Vitarę Hybrid i znamy już najmocniejsze strony tego modelu.

Kompaktowe nadwozie, przestronne wnętrze

Pierwszym, na co zwracamy uwagę podczas oglądania egzemplarza testowego, jest wyraźnie kompaktowa bryła nadwozia. To może być atut podczas codziennego przebijania się przez miejskie korki oraz manewrowania na zatłoczonych parkingach. Z drugiej jednak strony tego typu samochody są wybierane przez rodziny, dlatego trzeba oczekiwać od nich sporej ilości miejsca w środku.

Pod tym względem Suzuki Vitara pozytywnie zaskakuje. Wnętrze jest bardzo przestronne i zapewnia komfortowe warunki do podróżowania kompletowi pasażerów. Idealny układ? Dwoje dorosłych i dwoje dzieci w pełnowymiarowych fotelikach na tylnej kanapie.

Jeśli chodzi o jakość wykończenia wnętrza, to jest naprawdę nieźle. Nie jest to oczywiście samochód klasy premium, natomiast trzeba podkreślić, że podczas jazdy absolutnie nic nie skrzypi. Ergonomia jest natomiast na najwyższym poziomie.

Zaglądamy do bagażnika

Auto dla rodziny, a do takiego miana z pewnością pretenduje Vitara, musi pomieścić wszystkie bagaże na wakacyjny wyjazd czy duże, tygodniowe zakupy w hipermarkecie. Kolejnym etapem naszego testu jest więc ocena pojemności bagażnika. Producent deklaruje 375 litrów, co może nie jest wynikiem spektakularnym, natomiast w praktyce kufer sprawia wrażenie znacznie większego.

Autem bagażnika Vitary jest ustawność, dzięki czemu nie mieliśmy problemu ze zmieszczeniem bagaży dla czterech osób. Warto pochwalić również przemyślane rozwiązania ułatwiające przewożenie zakupów czy pojedynczych toreb (nic nie „lata” po bagażniku).

W razie potrzeby zawsze można też zamontować bagażnik dachowy i box, na przykład podczas wyjazdu narciarskiego. Tutaj trzeba pochwalić Suzuki za zastosowanie zintegrowanych relingów, co wcale nie jest dziś standardem w pojazdach tej klasy.

Jak sprawuje się napęd hybrydowy?

Vitara Hybrid to tak naprawdę tzw. „miękka hybryda”. Serce układu stanowi silnik benzynowy 1.4 BOOSTERJET, który zapewnia bardzo dobrą dynamikę oraz jest wspierany przez generator elektryczny – dzięki temu w kluczowych momentach (ruszanie, przyspieszanie) mamy do dyspozycji więcej momentu obrotowego. Auto zyskuje na dynamice, a jednocześnie zużywa mniej paliwa i jest przyjaźniejsze środowisku naturalnemu.

Cały układ mild hybrid działa bez zarzutu. Dodatkowym atutem z pewnością jest jego prostota, co zwiastuje długą i bezawaryjną eksploatację.

Ty także możesz przetestować Suzuki Vitarę Hybrid. Wystarczy, że umówisz się na jazdę testową w jednym z salonów autoryzowanego dealera marki – MM Cars Suzuki w Katowicach, Zabrzu, Lubinie lub Warszawie. 

[Głosów:0    Średnia:0/5]

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ