Ten produkt sprawi, że lakier Twojego samochodu będzie lśnił!

0
712
Ten produkt sprawi, że lakier Twojego samochodu będzie lśnił

Na rynku jest mnóstwo firm specjalizujących się w przywracaniu połysku lakierom samochodowym, posiadając odpowiednią wiedzę i trochę cierpliwości można to wykonać samemu np. w przydomowym garażu. W jaki sposób doprowadzić auto do takiego stanu, aby nie miało mikrozarysowań oraz aby uzyskało idealnie gładką powierzchnię, w której można się przejrzeć?

Mycie samochodu – przygotowanie samochodu do polerowania

Pracę należy rozpocząć od dokładnego umycia samochodu, można wykorzystać do tego celu specjalny rodzaj glinki, ponieważ na karoserii nie powinno zostać żadne ziarnko piasku. Mycie samochodu należy rozpocząć od przygotowania dwóch wiader z wodą, jedno z nich albo obydwa powinny posiadać separator brudu. Przyda się także rękawica z mikrofibry oraz szampon do karoserii samochodowej. Powierzchnię całego samochodu trzeba przetrzeć rękawicą zamoczoną w wodzie z szamponem, a następnie mycie samochodu polega na opłukaniu lakieru rękawicą maczaną w wiadrze z separatorem brudu. Następnie przed polerowaniem trzeba wykonać glinkowanie, które wygładza powierzchnię karoserii. Glinka jest w stanie wyrównać zewnętrzną fakturę samochodu, na której mogły powstać nierówności w wyniku niewłaściwie położonego lakieru albo nagromadzonego brudu. Po glinkowaniu do karoserii nie przyczepia się brud i na tym etapie może być nałożona pasta polerska. Glinki nie należy używać na sucho, powinna być zwilżona specjalnym środkiem, nie powinna też być zbyt mocno przyciskana do karoserii, jeśli stawia mały opór, to znaczy, że to miejsce nie wymaga już jej użycia i można przejść do następnych fragmentów karoserii.

Ręczne polerowanie karoserii samochodu

Polerowanie lakieru krok po kroku należy rozpocząć od nałożenia pasty polerskiej i wcierania jej z odpowiednim naciskiem za pomocą przeznaczonego do tego celu pada. Podczas ręcznego polerowania nie można zapomnieć o osłonięciu za pomocą taśmy osłaniającej plastikowych i chromowanych elementów karoserii, pasta polerska jest wyjątkowo trudna do usunięcia z takich części. Pasta polerska w połączeniu z odpowiednim rodzajem pada, umożliwia usunięcie wszystkich drobnych zarysowań na lakierze. Szczególnie dobrą jakością wyróżniają się pasty polerskie, takich marek jak 3M, Menzerna, Sonax, Megular’s, Koch Chemie, dostępne w sklepie internetowym: https://sklep.motogo.pl/pasty-polerskie-c17

Ręczne polerowanie lakieru krok po kroku polega najpierw na użyciu pasty o niższej lub średniej ścieralności. Jeśli powierzchnia lakieru przed polerowaniem jest odpowiednio odtłuszczona, można zastosować Koch Chemie Hand Wax, specjalny wosk samochodowy odrestaurowujący lakier i służący do jego konserwacji. Kolor lakieru zyskuje eleganckie przyciemnienie, a wosk zapewnia jednocześnie ochronę przed wodą i promieniowaniem UV, produkt cechują dobre parametry techniczne i łatwość w nakładaniu. Ważne jest także odpowiednie dobranie pada, który powinien właściwie układać się w dłoni, do nowszych powłok z delikatnymi zarysowaniami wystarczą miękkie pady, w przypadku mocniejszych uszkodzeń lepszym rozwiązaniem będzie zastosowanie twardszych padów.

Mechaniczne polerowanie karoserii samochodowej

Mechaniczne polerowanie polega na rozprowadzeniu pasty polerskiej za pomocą polerki do samochodu, wykorzystanie tego urządzenia sprawia, że cały proces polerowania przebiega szybciej i efektywniej. Do wykorzystania są polerki oscylacyjne i rotacyjne, oscylacyjne są łatwiejsze w obsłudze, wykonują zmienne ruchy, dzięki czemu jest mniejsza możliwość uszkodzenia powłoki lakieru. Polerki rotacyjne są bardziej dokładne, ale wymagają przy obsłudze większego doświadczenia. Polerowanie lakieru krok po kroku z wykorzystaniem pasty polerskiej i przy użyciu polerki nie jest takie proste i wymaga pewnej wprawy. Łatwo bowiem uszkodzić lakier, czyli przegrzać albo przepalić. Pasta polerska wykorzystywana do mechanicznego polerowania nakładana jest w podobny sposób jak w przy polerowaniu ręcznym. Prace należy wykonywać na małych fragmentach karoserii i przy użyciu odpowiednich padów. Obroty polerki powinny być najpierw niskie, a praca wykonywana powoli i spokojnie. Pasta polerska Sonax ProfiLine Cutmax jest godna polecenia, ponieważ ma bardzo dobre właściwości ścierne i może być wykorzystywana nawet na bardzo zniszczonych powłokach lakierniczych.

Lustrzany blask lakieru samochodowego pozbawiony hologramów wymaga użycia pasty wygładzającej i właściwego wypolerowania nawierzchni. W samochodach japońskich, w których lakier nawet metalizowany jest delikatniejszy, łatwiej można uzyskać efekt lustra. W samochodach takich marek jak Audi czy BMW lakier jest dosyć twardy, dlatego trudniej jest usunąć rysy, rozprowadzenie i wypolerowanie pasty polerskiej także wymaga więcej pracy i cierpliwości.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ